Trenger du hjelp? OFTEST STILLEDE SPØRGSMÅL Finn svaret her

Kontakt kundeservice

Customer support

Tel.: +47 21 959 222

mandag (til) fredag
fra (mellom) 10:00- 15:00

Oftest stillede spørgsmål fra deg

Hvordan betaler jeg?

Så snart du har betalt med ViaBill i en nettbutikk, reserverer ViaBill hele ordrebeløpet på betalingskortet ditt. ViaBill hever ikke det utestående beløpet før efter 30 dager. Når du betaler med ViaBill, utsetter du betalingen 30 dager.

Vi trekker selv beløpet for kjøpet du har foretatt, så du trenger ikke å tenke på å få betalt i tide.

Jeg har ikke login til Mit ViaBill

Du får adgang til “Min ViaBill” først når nettbutikken har sendt varene dine, hevet bestillingen og gitt oss beskjed. Deretter får du en gledelig velkomstmelding fra oss hvor du finner din login til Min ViaBill. Første gang du logger på blir du bedt om å endre passordet til en personlig kode.

Jeg har glemt passordet til Min ViaBill Hvis du skulle glemme passordet ditt, kan du få et nytt av oss. Du får ditt nye passord ved å trykke på ”Glemt passord” på login-siden til Min ViaBill. Deretter taster du inn den e-postadressen som du har brukt til ViaBill-kjøpet ditt.

Du vil deretter få tilsendt et midlertidig passord per e-post og SMS. Det midlertidige passordet taster du inn i den nederste boksen på login-siden til Min ViaBill. Deretter trykker du på ”Logg på”-knappen som tar deg til Min ViaBill. Så blir du bedt om å opprette et personlig passord som du skal bekrefte i nederste felt. Deretter skal du ganske enkelt klikke på ”Lagre og logg på”, så logges du inn på kontoen din.

I og med at det er din e-post du bruker til å logge inn med, og da det er din e-post vi sender viktig informasjon til, er det viktig å holde e-postadressen oppdatert. Det betyr at hvis du får ny e-post, må du endre den på Min ViaBill eller melde i fra til oss endringen.

Når mottar jeg passordet til Min ViaBill? Husk at du først vil motta passordet til Min ViaBill etter kjøpet. Du mottar passordet ditt når nettbutikken har sendt bestillingen din. Det betyr at du først får tilgang til Min ViaBill når du har gjennomført et kjøp med ViaBill. Dette gjelder også for deg som har opprettet en konto gjennom vår ”Test deg selv”-løsning i en nettbutikk eller på hjemmesiden vår.

Hvis du ikke har mottatt det midlertidige passordet fra ViaBill, kan du sjekke om det ligger i spamfilteret eller i uønsket post. Hvis du ikke finner det her heller, kan du kontakte oss via kundestøtten, så sender vi deg passordet. Du finner våre kontaktopplysninger nederst på siden.

Betalingskortet mitt oppdateres

For å oppdatere betalingskortet ditt, skal du logge inn på Min ViaBill og klikke på “kort” i menyen øverst til høyre. Tast deretter inn kortinformasjonen. Oppdater betalingskortet ditt fra en datamaskin eller mobiltelefonen. Det må være penger på kortet, da det ellers ikke vil være mulig å legge det til.

Hvis du ikke har oppdatert kortet ditt når vi trekker betalingen fra betalingskortet, sender vi deg en e-post med nærmere informasjon.

Hvordan annullerer eller refunderer jeg bestillingen min?

Du kan annullere bestillingen din via nettbutikken som du kjøpte varen hos. I utgangspunktet er det nettbutikken du må ta kontakt med for å få hjelp når det gjelder varens leveringstid eller manglende refundering av kjøpet.

Det er bare nettbutikken hvor du kjøpte varene dine som kan kreditere eller annullere bestillingen. Det vil si at spørsmål som gjelder varens leveringstid skal besvares av nettbutikken som du har handlet hos. I nødstilfeller kan ViaBill hjelpe deg hvis du over lengre tid ikke har fått kontakt med nettbutikken, eller hvis du ikke har mottatt varene som du har bestilt i nettbutikken.

Når du har annullert bestillingen din eller kontaktet nettbutikken, får ViaBill beskjed fra nettbutikken, og deretter (frigir) vi beløpet som vi har reservert på kortet ditt. Hvis vi allerede har trukket beløpet fra betalingskortet ditt, får du selvfølgelig pengene tilbake så snart vi hører fra nettbutikken.

Hva koster det å bruk ViaBill?

ViaBill er gratis i og med at du ikke betaler renter og gebyrer når du utsetter betalingen din i 30 dager.